new year - the possibility of starting over. every year.

Jag ogillar de upphaussade förväntningarna på nyår. På den perfekta festen där man förväntas ha det så fantastiskt roligt. Ogillar många högtider av just den anledningen. Vill mest bara gå hem och dra ner rullgardinerna, krypa under täcket, äta godis och maratontitta på serier. Men jag kan inte låta bli att känna förtjusning över den möjlighet till nystart som ett nytt år innebär. Det är som om man får lov att börja om. Varje år. Det är som om man blir förlåten sina synder och får lov att vända blad. Turn the leaf. Jag inleder året med att få en ny lägenhet. Nog är den alldeles för dyr för min ytterst magra ekonomi, men mest är den en påminnelse om det ibland lönar sig att inte ge upp. Sometimes things go your way. När man minst anar det blir livet plötsligt lite bättre. Så när januari blir februari packar jag mina väskor och far vidare till en ny adress. En ny början och nog känns det lite lättare att andas. 




Kommentarer

Populära inlägg