i feel a little bit stupid

Läser något på en social networking-sida och den negativa reaktionen sprider sig omedelbart i hela kroppen. Plötsligt känns en ganska bra dag lite halv-rutten. Plötsligt känner jag mig lite halv-dum. För att jag låter dammet ligga kvar på gamla luftslott utan att egenligen veta varför. Av kärlek? Rädsla? Kanske gör jag enbart narr av mig själv. Kanske jagar jag skuggor. Jag försöker vila i att det är bättre än det var. Så himla mycket bättre. Samtidigt vet jag att det som är nu tär på mig, att det inte kommer att räcka i all evighet. Saknaden äter mig inpå bara benen och ovissheten leder mig vilse i vad som känns som en labyrint. 


No one likes to take a test
Sometimes you know more is less
Put your weight against the door
Kick drum on the basement floor
Stranded in a fog of words
Loved him like a winter bird
On my head the water pours
Gulf stream through the open door
Fly away
Fly away to what you want to make


'I know more than I knew before. I love you more. I feel it all. I feel it all.'

Kommentarer

  1. Hej! Ville bara tala om att jag är tillbaka, för ett tag...
    Jag har följt dig hela tiden trots att jag inte varit aktiv i kommentarerna. ;)

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg