things you notice

alla mina saker som förflyttats till en separat hylla i badrummet trots att de övriga hyllorna gapar tomma. likaså mina böcker har hamnat på nedersta hyllan. närmast ytterdörren. sista hållplatsen innan slutdestinationen. den utanför den här lägenheten. utanför hans liv. han lever sitt liv med stängda ögon och bara det bakom dem är sant. han har inte plats för mer. han har skapat sig en egen värld enbart tillgänglig för folk jag inte ens känner. folk han inte vill att jag ska känna. jag borde anat oråd när han redan från början var vaksam över vilka han introducerade mig för. 

varför kom jag hit? det är glasklart att jag varken är efterlängtad eller välkommen. hans blick är undvikande och när jag rör vid honom fryser han till is.

happy holiday. 

Kommentarer

Populära inlägg