'good times, for a change'

Chokladbollar med pepparkakssmak och en eftermiddagslur. En spontanpromenad i nyfallen snö som lyser upp i decembermörkret. Med Familjen i öronen och spring i benen känner jag hur lyckan rusar igenom mig. Av ingen anledning alls. När jag är lycklig ser jag alltid mig själv dansandes och det är så jävla skönt att inte allt längre känns tungt och oöverstigligt. Grannen klagar på snöplogarens kvarlämnade berg och det får mig att le. Senare kokar jag råris och tar mig tid att göra lite yoga. Jag är ju förstås inte den där balanserade människan jämt. MEN. Ibland är mitt liv mer än ok - det är bra i all sin enkelhet. En annan dag, när virvelvindarna drar fram, vill jag kunna luta mig mot det som jag har just nu. 

Och ungarna. Ja, jag känner mig redan nostalgisk och de har ingen aning om hur viktiga de är för mig. Hur tacksam jag är att jag fick hänga med dem just i den här tiden av mitt liv. Hur mycket jag behövde dem just där och då. Ni fick mig att skratta varenda dag. Tack finaste ni.   











Kommentarer

Populära inlägg