'ultimately searching for a quiet mind'

jag tänkte på lata dagar
på dig och mig och på solsken
då lite blev sagt och gjort
ändå var stressen aldrig närvarande
aldrig att jag kände mig värdelös
såsom jag kan göra nu
då livet är allt annat 
än just lata dagar

att alltid lära i efterhand
att lära samma läxa om och om igen
vi har ju redan förstått
ändå är förändringen lika betungande
som att lyfta tunga stenar

jag tror kanske inte det är något val längre
den möjligheten passerade vi för längesedan
nu tränar vi hårt
för i sommar är det vi som lyfter stenar
för att vi måste
för att det är den enda vägen ut

driven av tanken 
på att kunna andas 
utan en jätte på bröstet
på att vara vild och fri

jag saknar yogan




"yoga is about balance. enjoying the learning process. stay mindful and breathe.ultimately searching for a quiet mind."

Kommentarer

Populära inlägg