such a perfect day

fantastiske unge som utropar ens namn med värsta fina leendet och ger mig den hårdaste kramen. min morgon började rätt bra. ungar som lyssnar. ungar totalt uppslukade av sina böcker. ungar som tänker och reflekterar. jag älskar, älskar när vi diskuterar och deras mest invecklade tankegångar avslöjas. fantastiska ungar som föreslår att jag ska använda hen när vi pratar om totoro och som protesterar vilt när jag säger fel. de har redan fattat. inte som mina tråkkonservativa studiekamrater som gnäller så fort ordet nämns och som förklaringar till trots fortfarande tittar på en som om man är dum i huvudet. yay för ungar. flickor med pojkproblem som upptar hela deras världar. stora tårar och brustna hjärtan. jag lyssnar och ger råd. säger sen att ni har hela livet på er att ha kärleksproblem. men jag är redan försent ute. pojkar som deltar mer aktivt i undervisningen för att de ännu inte har magarna fulla av fjärilar. och jag kan inte låta bli att tycka att det är lite sorgligt. funderar på skillanden att hantera en knuff i ryggen och en ond blick tvärs igenom klassrummet. knuffar och blickar. vem ger och får vilka? diskuterar med en vikariekollega som ofta nämner hur man som kille genast får mer respekt och det kvinnliga, moderliga kan vara en tillgång i undervisningen. say what?! undrar om folk skippar, den i och för sig bristfälliga, undervisningen om genussystemet eller om de bara inte förstår/är intresserade. men mina ungar säger hen. sådetså.

thanks kids! you made my day. 


pics
 Streamer_by_luafh-d4vwebs_large
Tumblr_m159jl2h2s1r6khwmo1_250_largePicc-njc87plhb-273917-500-503_large

Kommentarer

Populära inlägg