this is war

för att den sista veckan har varit den värsta på länge. alla försök är förgäves. det blir bara sämre. kulorna viner tätt och träffar nästan alltid. vi blöder och det finns inga skyttegravar att söka skydd i. 

just nu är besvikelsen svårast. ännu är jag förmögen att stå och att gå. att slå på autopiloten. kanske är det för att det här förhållandet slagit sönder mig så många gånger tidigare. förväntningarna har sänkts till ett minimum. 

jag undrar om han vetat att det skulle gå såhär redan innan jag for. bit för bit har han nästlat sig ut. ut ur oss. tackat nej till resor. glesat ut besöken. slutat besvara och returnera samtal. till sist finns det inget kvar. nu finns det inget kvar. 

han lägger på luren med sitt sedvanliga 'jag måste gå nu'. allt blir nattsvart och så är en lång, lång resa till ända. 

travel safely. 




Kommentarer

Populära inlägg