the return

och så återvänder jag. till staden som gjorde mig så illa. där allt mest kändes som serie av knytnävsslag. slag som fortsatte att träffa mig även då jag fallit. nu luktar den återigen friterad kyckling och storstadssommar. friheten överväldigar mig och jag förstår nu varför människor finner det omöjligt att finna sig tillrätta någon annanstans. trots att de inget annat vill än bort från den här svåra staden som enbart verkar ta och ta. men den ger generöst. den gör dig fri. jag inser att priset jag får betala för friheten är fortfarande för högt. i korta stunder kan vi samexistera. sen tar jag mig dit kanterna är rundande och där jag bestämmer över interferensen. där livet är lugnare och valen är färre. även om väggarna ibland kryper alltför nära ger de en viss trygghet. en plats att växa sig stark på, ett näste så att säga. tills jag är redo är kasta mig huvudstupa utför kanten.

Kommentarer

Populära inlägg